Don´t Talk To Strangers

Som filmskapare funderar jag ofta på att försöka lägga upp mer trailers på internet, men det blir sällan av. Tyvärr. Det finns dock en liten trailer för en kort thriller som jag filmade våren 1998. Den ligger lite här och var, bland annat på youtube.

Det är en intressant liten film, jag tror jag började skriva manuset runt 94-95 och blev klar 1996. Jag hade ingen budget alls, så mer underground än den filmen blir det inte. När man inte betalar får man ofta nöja sig med mindre än vad man egentligen skulle vilja: Det märktes främst under inspelningen med att somliga skådespelare drog ut på tiden genom att inte dyka upp.

Under redigeringen blev det ännu värre eftersom det helt enkelt inte gick att klippa som det stod i manus, eftersom scenerna låg på fel kassetter ibland. Filmen blev inte riktigt som jag hade planerat ursprungligen, men jag var ändå halvnöjd. Den spelades upp på en festival i Stockholm och jag jämfördes med Martin Scorsese på grund av filmens brutalitet.

2004 beslutade jag mig för att föra in alla de ursprungliga filmklippen på datorn och redigera den digitalt med Final Cut Pro, och se: Nu finns en variant som följer manus. Filmen kan tyvärr bara ses privat, eftersom det finns stimmad musik på den.

Trailern däremot kan alla se som vill. Njut!

Det här inlägget postades i Om Sven Bergersjö eller företaget och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

