Inga Tyranner På Våra Gator!

Det grämer mig alltid… Alltid! Trots att arvsmonarkin och en hel del dumheter som följer i dess spår är i rak strid mot fullt av sådant Sverige som stat har skrivit under (typ FN:s mänskliga rättigheter och sånt där), får Knugen och hans familj ändå leka vidare.

Tanterna som läser Svensk Gamtidning, Skämt i Veckan etcetera och gillar glamouren med rojalismen är helt enkelt fler än Sveriges få människorättskämpar som vill få slut på de snart 500 åren av diktatur efter Kalmarunionen.

Visst, det kan jag inse, politikerna vill hellre köra karriär och tjäna pengar, än satsa på någon åsikt och göra politiskt självmord. Men bråkstakarna då? Var är de? De som drar omkring på gatorna med megafoner och klagar över EU, nazister, Bush, krig och Fan och hans moster.

Jag nämner här ovan medvetet inte något av det nazisterna brukar klaga på, även om de själva också marscherar, för vad jag vet tycker de flesta nazister att det är bra som det är med Knugen. Som jag såg en gammalnazist från Den Gamla Goda Tiden säga i Dumburken på 90-talet:

”Nej, jag tycker inte vi behöver någon Führer, vi har ju Kung.”

Men vänsterfolket, de brukar ju faktiskt åtminstone påstå att de är emot monarkin.

Sååå? Varför klagar de aldrig på den?

Vi har haft en enda tårtning (Jag tror det rörde sig om tre ”förvirrade” ungdomar) av Knugen genom årens lopp och inte ett piss mer, vad jag känner till. På den tiden riskerade de tårtande ungdomarna sex års fängelse för Majestätsbrott eller Högmålsbrott, idag hade de väl skickats iväg på tortyrsemester för terrorism, utan mellanlandning i domstol såklart.

Varför drar inga bråkstakar in på Knugens framträdanden och börjar bua och skrika:

”Inga tyranner på våra gator!” ”Vad ska vi göra? Stoppa monarken! När? Nu! Närnärnär? Nununu!” och allt sånt där som de skriker i sina megafoner? De påstår ofta att de slåss för demokratin, men det är tydligen bara tomt prat.

Medborgarna förtjänar därför inget annat än att buntas ihop till Örebroare också i framtiden.

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

