Kärlek

Jag fick ett mail igår där en kvinna avslöjade att hon blivit galet förälskad i mig. Trevligt att veta- såvida det inte handlat om en kvinna från Ukraina som aldrig hört talas om mig.

Visst, jag fattar vitsen- rika gubbar i västvärlden ska köpa sig en söt fru. Frun får trygghet i och med att gubbarna i västvärlden är rika (för det är ju alla gubbar i västvärlden), och gubbarna i västvärlden får fruar som vet var skåpet ska stå och framförallt var de själva ska stå, nämligen vid spisen.

Men ändå. Att sända ut fruförsäljningen som skrattretande löjliga spam som detta? Är det verkligen någon idiot som någonsin nappar?

Logiskt sett borde det ju vara det, för annars skulle de väl sluta spamma.

”Åh, här är en kvinna i Ukraina som är kär i mig. Så underbart. Jag måste genast kontakta företaget som vidarebefordrade hennes vackra, engelskspråkiga mail. Snällt av dem att göra det, förresten. Jag undrar hur den ukrainska kvinnan fick reda på min existens? Fast det är ovidkommande. Huvudsaken är att hon älskar mig.”

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

