Min Permobil

Ja, jag fick ju en mobil i somras av Christer. Så nu traskar jag omkring som alla fjortisar och alla ABB-anställda med en sådan i fickan istället för en ordentlig klocka på armen.

Det är knepigt med de som är födda på 80-talet (eller rentav 90-talet!). De sitter och knappar med båda tummarna på samma gång, ofta samtidigt som de pratar, och skickar iväg SMS jättefort till alla möjliga. Mig till exempel. Sen sitter jag i en kvart och försöker trycka med vänster pekfinger för att hitta rätt bokstäver. Det tog flera veckor innan jag ens märkte att det fanns å, ä och ö.

Igår kom jag fram till att min mobil ska heta Per. På det viset blir han en permobil.

Det här inlägget postades i Om Sven Bergersjö eller företaget och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

