Sprudlande seriositet

Första månadens bloggande här är raskt passerad. På det stora hela har det fungerat ganska bra, och jag har det senaste dygnet kategoriserat inläggen och lagt in sökord (även kallade ”tags” eller ”taggar”), allt för att det ska vara lättare att hitta vad jag skriver, och lättare för mig att nå ut.

Jag är inte så nöjd med att de inskrivna sökorden buntas ihop i en randomiserad röra med olika fontstorlek, som sedan syns nere till höger. Det förstör layouten.

Jag är inte heller nöjd med att såväl sökorden som kategorin kan synas när man väl läser ett inlägg. Kategorierna är ju bara mappar som ska göra det lättare för folk att hitta inläggen, när dessa läses är det oviktigt vilken mapp de ligger i. Det är ju inte som om läsaren måste stoppa tillbaka inlägget igen.

Sökorden är ännu underligare att de syns. Det ser fult ut. Det är lika logiskt som om jag vill att hela kodningen i texten ska synas. Det vill jag inte, det är inte snyggt och ser irriterande ut.

Men i övrigt är jag tämligen nöjd. Tämligen. Framförallt är jag väldigt nöjd med att här finns hur mycket plats som helst och att det går att få hjälp, samt självklart att det är gratis. Gratis är gott, och åpen lever längre.

Nu har jag även börjat med ”pingning” och ska väl också ansluta mig till bloggportaler av olika slag. Krångligt, men allt för att nå ut!

Det här inlägget postades i Om Sven Bergersjö eller företaget. Bokmärk permalänken.

Kommentera

