Karaoke Häggkvist

Jag håller ingen koll på ”melodifestivalen”, men tyvärr är det ju så att större delen av media betraktar den som nån sorts Übernyhet. Så bara genom att läsa nyheter på nätet vet jag ändå en del, och viktigast av allt verkar den där sektkvinnan vara.

Carola Häggkvist beskrivs av Aftonbladet som en ”hårt pressad superstjärna”. Bah, jag skulle inte tro det, va…

En artist som efter 25 år i branschen bryter ihop totalt för att folk inte röstar på henne? Det är inte att bete sig proffsigt, direkt. Det är mer att bete sig som en full tjej som blir ledsen när folk inte applåderar åt henne efter ett kasst karaokeframträdande på krogen.

Missförstå mig inte nu, självklart blir även proffs ledsna. Men att stå och gnälla för media och säga att man känner det som om man blivit bränd på bål, och faktiskt erkänna att man så sent som för en vecka sedan allvarligt funderade på att svika sin duettpartner och hoppa av- det är inget man gör ifall man ska förtjäna att kallas ”schlagerdrottning”.

Carola borde istället betraktas som en föredetting.

Jag skiter i melodifestivalen, tro inget annat, men varför inte låta nya artister komma in där lite mer istället för att om och om igen återanvända den där tanten? Hon fungerar ju inte som en PET-flaska, att det är bra för miljön att återanvända henne istället för att ge chansen åt en ny artist.

Låt henne sjunga i Livets Ord istället. Amen halleluja.

Detta inlägg publicerades i Dumburken och annan media och märktes . Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar