Fyyyyy skäms för att ni försöker sätta dit kriminella tonåringar!!!

Den ena bloggaren efter den andre gnäller och skäller på Beatrice Ask och regeringen Reinfeldt, för att de uppenbarligen inte är intresserade av att låta tonåringar ladda ner film och musik hur som helst, trots att de sagt det.

Nu är det ju visserligen dålig stil att inte hålla sina vallöften, men har de hållit några andra? Fast det här är tydligen ett löfte, om än ett ganska vagt sådant, som folk tycker är extra viktigt.

Missförstå mig inte nu. Jag har personligen inget emot fildelning och jag gillar sannerligen inte Bodströms-samhället. Men jag skrattar högaktningsfullt åt de värdelösa argument som används för att folk ska försöka försvara sina stölder. Stå för att ni är tjuvar, för helvete! Säg att ni är stolta över att tanka ner film och musik som andra äger och att ni inte tänker sluta med det! Säg inte emot, påstå inte att det inte är vad ni gör, för ni gör er bara löjliga då!

Så kommer vi in på det där med de stackars tonåringarna. Vad spelar det för roll att de är tonåringar? Var spelar det för roll att de är många?

Jag skulle nog gissa att de allra flesta har begått trafikbrott av nåt slag, men ska vi för den sakens skull ta bort alla trafiklagar?

Det är ju så svårt att sätta dit folk som kör för fort, så därför borde man få köra hur man vill, eller hur? Och tänk alla tonåringar som går mitt i vägen fast det finns en trottoar, ska de verkligen riskera att betala böter? Hmmm?

Nej, bort med alla lagar!

Faktum är att jag hellre skulle bli av med alla lagar än ha så många och så dumma som vi har nu. Det är klart sant, inget skämt om den saken. Men jag är ju sån. När jag kör ett argument, menar jag det på riktigt, eller så skämtar jag.

Jag hycklar däremot aldrig, som de flesta som gnäller över bråket mot fildelning gör.

Jag kollade på ett community nyss och där var det en utfrågning om ifall man var för eller emot att Internetoperatörer ska tvingas lämna in IP-adresser som använts till fildelning. Jag var mot, tillsammans med 84,3 procent. Det var bara 3.6 procent som var för.

Men vad jag är intresserad av, är hur många av de där 84,3 procenten som har tankat ner filmer, musik eller dataprogram som inte tillhörde dem… Det känns lite som om personerna som röstade antagligen inte var riktigt objektiva, om man så säger.

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna . Bokmärk permalänken.

Kommentera

