Mediaperformance: Engla act Nr. 2

Modern till den mördade flickan Engla har återupptagit sin hobby att hålla vänskaplig kontakt med media. Eller om det snarare är så att det är media som återigen fått intresse?

Hur som helst berättar hon glatt hur hon känner inför saker och ting. En sak som hon inte alls gillar är att Farbror Polisen läckt ut saker till media om det här med mordet och rättegången.

För min del skulle jag inte heller tyckt om det, ifall jag haft en familjemedlem eller vän som blivit mördad och någon smutsig person i Kåren satt och kacklade om saken med media. Men jag och den här kvinnan har nog lite olika åsikter om sådant. Själv ser jag den här typen av saker som ganska privata och anser att Farbror Blå ska hålla käft i största allmänhet.

Vad gäller henne tror jag att det snarare är så att hon betraktar den här mediacirkusen som hennes egen show, och att hon därför inte gillar när andra typer lägger sig i och hinner först med vad hon själv planerar göra.

Det här inlägget postades i Dumburken och annan media och har märkts med etiketterna , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

