Gungornas Rolls-Royce

Jag råkade zappa in på ”60 minutes” härom natten när jag flummade framför Dumburken, och fick se Blaharock Oblama stolt gå omkring i Skitiga Huset och visa upp det för en av 60 minutes-reportrarna.

Reportern ställde den mycket spännande frågan om ifall Mr. Presidents döttrar hade några gungor, och jajjamensan, Blahablahama berättade stolt som en tupp att han hade givit order om att gungor skulle ställas upp och att gungställningen var ”gungornas Rolls-Royce”.

Konstig typ, den där snubben. Man kan ju tro att ”den mäktigaste mannen i den fria världen” borde kunna fixa en ordentlig klätterställning åt sina ungar, men istället har han låtit nån idiot fixa något trist som ser ut som om det måste passa inom vissa EU-regler.

När jag var liten tyckte jag om att klättra i träd. Jag tyckte också om att gunga. På den tiden fanns det mysiga skogar för barnen att smyga omkring i och på lekplatserna fanns det alla möjliga olika grejer. Men numera ser alla lekplatser likadana ut, och det sägs bero på EU. Även Blahablahamas klätterställning ser precis likadan ut. De klätterställningar som EU går med på är inte farliga för barn. Det innebär också att de omöjligt kan vara roliga.

Självklart är det farligt att klättra- för vuxna såväl som för barn.

Det är ännu farligare att åka bil, exempelvis, men jag tror Mr. President går med på att såväl han själv som hans döttrar färdas i bil ändå.

Man kan inte förstöra allting som är roligt för att det ska vara ”säkert”. Blahablahamas ungars klätterställning är inte gungornas Rolls-Royce, den är skräp. Klätterställningar och sånt är inte till för att vara så säkra som möjligt, de är till för att vara så roliga som möjligt.

Jag är glad att jag var liten på 70-talet, när ungar fortfarande fick lov att ha lite roligt. Nu håller vi en tyst minut för Blahablahamas stackars döttrar tycker jag.

Tallyho!

Det här inlägget postades i Dagligt flum och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

