Mustaschkampanjen

I maj träffade jag en bekant, som i hemlighet odlat moppemusch. Han såg ut lite som huvudrollsinnehavaren i TV-serien ”Breaking Bad” innan denne rakade huvudet.

Jag fick veta, att mustaschen var där för att visa upp att han var emot prostatacancer.

Denna form av aktivism finner jag mycket tveksam. Ska uppvisandet innebära att man är för prostatacancer ifall man inte har mustasch? Hur gör då människor som inte kan odla mustasch, som till exempel barn och de flesta kvinnor, ska de ha lösmustasch för att slippa arga, fördömande blickar från de mustaschprydda herrarna runtomkring?

Och vad innebär det om man utöver mustaschen även ståtar med ett stiligt skägg?

Och vad ska man göra om man faktiskt inte alls är emot prostatacancer, men vill ha mustasch iallafall?

Jag betraktar idén som lite ogenomtänkt, även om jag välkomnar försöket att göra mustaschen på modet igen.

Det här inlägget postades i Dagligt flum och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

