Dags att klippa håret igen!

Ja, den som läst i stort sätt allting på min blogg, känner till att ett av de första inläggen jag skrev (nummer fyra) handlade om att jag klippt mig. Mina första inlägg var inte så intressanta utan ofta ganska flummiga, lite som en variant av en internetdagbok.

Nu så har jag äntligen efter ungefär tre år fått håret klippt igen, och den här gången visste jag hur man skulle göra utan att bli lurad på pengarna.

Har man långt hår, ska man nämligen se till att sälja det när man klippt av det. Man säljer sitt hår till en perukmakare. Håret ska inte vara för lockigt och heller inte färgat, och det ska sitta ihop ordentligt på rätt vis. Men men.

Viktigast är dock att man inte gör som jag gjorde förra gången, att man går till den frisören som perukmakaren skickar en till för att få håret avklippt. Grejen är ju att man ska sälja håret och tjäna pengar, inte betala en massa pengar till en frisör och sen få ungefär lika mycket pengar tillbaka av den listiga perukmakaren…

Nej, kom ihåg hur mycket pengar du ska ge din frisör! Du ska få mycket mer tillbaka av perukmakaren, för annars är det ju ingen vits överhuvudtaget!

Själv betalade jag inte något alls den här gången, men det är ju jag det. Å andra sidan har jag inte sålt det klippta håret ännu, så jag vet inte hur mycket det kommer bli.

Varför skriver jag om detta?

Jo, just för att jag kom att tänka på vilken djävla skillnad det blivit sen förra gången jag klippte mig. Mycket har hänt sen dess, livet har varit som en bergochdalbana av bra och dåligt.

Men främst bra, tror jag. Jag är betydligt nöjdare med livet idag än för tre år sedan, till stor del beroende på min träning och på spexet. Så därför tycker jag det kan vara okej att trycka in en sån här flum-kolumn utan nån egentlig vits.

Tallyho!

Det här inlägget postades i Om Sven Bergersjö eller företaget och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

