Mona Sahlin avgår… eller?

Efter många vändor fram och tillbaka hävdas det nu äntligen att Fru Toblerone avgår som sossarnas partiledare. About fucking time!

Även om jag sannerligen inte gillar det där karriärpolitiska betongpartiet och därför har känt mig rätt nöjd med hur det gått för dem, så gillar jag ju inte borgaralliansen heller. Så därför är det ändå bra att de äntligen förlorar största orsaken till att människor som kan tänka sig att rösta både blått och rött har valt blått.

Sahlins fanclub gnäller förstås och tycker att det är orättvist att hon fått ta så mycket skit och att det inte är hennes fel att de förlorade valet, och jadajadajada… Det är inget nytt. Folk som inte vill se sanningen gör det aldrig, de blundar, sätter händerna för öronen och ropar ”bingobingobingobingo!

Det kan handla om bidragsfiffel, mobbing, religion, ja precis vad som helst egentligen. Människor som vägrar se sanningen gör det inte heller, och det är därför som Sahlin konstigt nog mitt i allt elände har fullt av knäppjökar som står på hennes sida. Och det är därför hon inte blev utsparkad ur sitt parti redan för 15 år sedan.

Men det är också lite därför som jag är misstänksam. Jag tänker inte lita på att hon verkligen avgår förrän det slutligen sitter en ny partiledare på hennes plats. Allt detta kan vara ett försök hon gör för att få hennes gäng att tigga och be henne sitta kvar.

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

