Nyheter med Maniac Medias blogg

Ni som läst min blogg den sista tiden, kanske har förundrat er över att nästan alla krönikor handlat om väldigt gamla händelser?

Den senaste månaden, ja kanske längre än så, har jag arbetat som en galning med att föra över alla mina krönikor från min gamla blogg till den här. Jag har varit tvungen att flytta dem en i taget och de har varit flera hundra, så det har ibland känts som ett ganska slitsamt arbete, om än rätt så enkelt.

I somras försvann bloggspace som min gamla blogg ligger på några dagar, och jag kom till insikt om att jag hade en oerhörd tur att det kom tillbaka, eftersom jag hade flera års skriverier där som varit försvunna annars. Nu har jag sett till att de finns på båda bloggarna och hädanefter tänker jag lägga mina krönikor både där och här- för säkerhets skull.

Under allt arbete har det ändå känts ganska roligt då och då, just att läsa vad jag skrivit om nu i efterhand. Jag var exempelvis ganska övertygad om att Mona Sahlin skulle blivit statsminister senast det var val- vilket bara var en av många felaktiga gissningar jag lagt fram i min blogg, och som alltså helt nyligen skrivits här i bloggen.

Man kanske kan tycka att jag inte borde ha lagt in krönikor som inte längre har något nyhetsvärde och som inte ens stämmer in med verkligheten? Så känner dock inte jag- mina bloggkrönikor är ju också ett sätt för mig att visa upp mig som skribent.

Nu kommer jag naturligtvis inte att lägga in lika mycket krönikor längre som jag gjort den senaste månaden- det vill säga väldigt många om dagen. Men å andra sidan kommer jag att lägga in betydligt många fler än jag gjort tidigare, eftersom den här sidan stod i stort sett stilla ganska länge när jag bara skrev i den gamla bloggen.

Om du har gillat att läsa mina krönikor på sistone kan du alltså räkna med att inom kort få läsa en och annan ny, som handlar om nutiden och inte bara tidigare år. Men tröttnar du på att vänta, kan du ju läsa igenom de många hundra jag just överfört- du har väl inte redan läst alla?

 Med vänlig hälsning, Sven Bergersjö

Det här inlägget postades i Om Sven Bergersjö eller företaget och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

