Att ha roligt på en fest

På en fest är det ganska vanligt att en del personer tycker man är konstig ifall man inte dricker något. Och ”något” betyder vanligtvis alkohol. Är man en tråkmåns? Har man inte roligt? Är man ledsen?

Eller är det så enkelt, att man faktiskt inte känner för att dricka något just nu, men har roligt iallafall?

På en del fester ägnar man sig åt dans, och även dansare blir ofta oroliga att de som inte dansar kanske inte har roligt.

Själv dansar jag aldrig på fester- på en fest försöker jag ha någorlunda fräscha kläder på mig, och om jag dansar blir jag lika blöt av svett som jag blir när jag tränar. Fast när jag tränar har jag träningskläder på mig och duschar efteråt…

En annan skillnad på fester och träningar är att före tränandet brukar jag inte käka mig proppmätt på en smaskig festmåltid och dricka alkohol, vilket sker på vissa fester, vilket innebär att jag på festerna ifråga har ännu svårare att röra mig ordentligt.

Fel kläder och fel maginnehåll att dansa för min del på fester alltså.

Det innebär förstås inte att jag tycker det är tråkigt att festa- nej då. Jag tycker väldigt mycket om att umgås med mina vänner.

Alla tycker alltså inte samma sak är det roligaste- men olika personer kan ändå trivas tillsammans, eftersom de alla har en helt annan sak gemensamt- vänskap.

Sålänge man har vänskapen tillsammans kan man ha hur trevligt som helst ihop, oavsett vad man ägnar sig åt, och även om inte alla gör samma sak på festen.

Det här inlägget postades i Dagligt flum och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

