Feministisk debatt

Nyligen var det ju två feminister som blev arga på Isabella Löwengrip för att hon inte delade deras åsikter, och inte begrep att hon då borde hålla käft. Deras ”öppna brev” till henne blev naturligtvis starkt ”gillat” av andra feminister runtom i sociala medier.

Tillochmed extremfeministen My Vingren tyckte att det gick för långt– mycket överraskande, hon var nog bland de sista jag trodde skulle tycka det, men jag bockar och bugar för detta.

Här delar ju faktiskt jag och Vingren åsikter, åtminstone lite grann.

Jag har många bekanta feminister som länkade till det där ”öppna brevet” på facebook. Efter att en av dem gjort det, la jag in Löwengrips svar på tal, och sedan även min egen krönika om saken.

Det var helt okej, han och jag tyckte olika naturligtvis, men det blev inget bråk. Han skrev lite om sina feministiska tankar, avslutade inlägget med att han var nyfiken på mina. Och då svarade jag.

Det ledde till ”feministisk debatt”.

Vad är då det för något? Ja, gissa. Tänk på hur Pär Ström behandlades av den feministiska mobbingrörelsen ”Vita Kränkta Män” på facebook för att de inte kunde argumentera med honom…

Vad som hände här blev alltså att en bunt feminister gick in i ”debatten” och la in fullt av hånfulla ”skämtsamma bilder” och hoppade på mig med fördomsfulla påståenden om att jag var ”en patriarkal sexist som med hull och hår köpt en liberal världsåskådning” och var ”helt oförmögen att se de problem och det förtryck” som jag själv skulle vara delaktig i.

Detta handlar alltså om personer som inte känner mig överhuvudtaget, men ändå menar de att de vet vilka eventuella problem och förtryck jag är delaktig i- på grund av mitt kön.

Är inte det sexism, om något?

Just eftersom jag inte köper andras världsåskådningar med hull och hår, utan tänker själv, så sväljer jag inte deras tjafs. Det gillar de inte. Och vad gör de då? Jo, då hämnas de med hån, förtal, påhopp och näthat.

Tänk vad mycket längre man skulle komma genom att debattera seriöst och åtminstone låtsas att man respekterar varandra. Fast det förstås- har man inga ordentliga argument, så fungerar väl härskartekniker istället…

Det här inlägget postades i Dumburken och annan media och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

