Barn som vill bära slöja

Alexandra Pascalidou är, vad jag förstått, en av de sant Politiskt Korrekta människorna i media, som i stort sett hävdar att hedersmord inte existerar, av rädsla för att pekas ut som ”rasistisk”.

Det senaste stolleriet jag läst om henne nu, är att hon suttit i ett radioprogram vid namn ”Ring P1”, och så hade någon ringt dit och varit bekymrad över småbarn som burit slöja. Jag har inte själv hört programmet, så ska därför inte uttala mig direkt om vad den som ringde sa.

Vad jag läst om, och vad detta handlar om, är att Pascalidou svarade att vissa kvinnor vill bära slöja.

Jodå, helt klart. Exempelvis har jag ju sett fotografier på Gudrun Schyman i huckle, så visst finns det kvinnor som vill bära det ibland!

Fast nu handlade det väl inte om kvinnor utan om barn, förstås. Och även om just exempelvis Schyman, om vi ska fortsätta använda henne som exempel, menar att kvinnor och barn behandlas ungefär på samma sätt av såväl svenska män som av talibaner, vill jag påstå att det är skillnad på såväl kvinnor och barn som på svenska män och talibaner.

”Fast det får man väl inte säga längre i det här djävla landet.”

(Det där skrev jag på skoj, för att visa att jag vågar. Uttrycket användes väl ursprungligen av ”smygrasister” för att sedan plockas och användas av ”antirasister” för att håna folk som inte var lika Politiskt Korrekta som de själva, och anklaga dem för att vara ”smygrasister”…)

Hur som helst.

Den populärvetenskapliga författaren Henrik Arnstad såg inte något problem i småbarn klädda i huckle:

”Vissa barn vill ha keps, vissa barn vill ha mössa, vissa barn vill ha slöja. Tyg på huvudet. Vad är problemet?”

Visst resonerar han klokt och kritiskt tänkande? Alla dessa småpojkar som så gärna vill klä sig i slöja när de ska till dagis. Det är väl klart att de ska få göra det! Boys will be boys, liksom. Låt barn få vara barn och klä sig i slöja nu när de ändå vill det!

För så är det ju uppenbarligen. Tyg på huvudet! Inget problem med det, va?

Jag minns när mina systrar var barn. De tyckte faktiskt att det var jätteroligt att klä sig i huckle! Fast det var i och för sig bara en gång om året, på påsk, när vi klädde ut oss till häxor och trollkarlar och gick omkring bland grannarna och tiggde godis…

Då jag är en sann liberalist, anser jag absolut inte att det vore rätt att förbjuda religiösa kläder. Men jag ser problemet, kanske även det på grund av att jag är liberalist: Det är ett förtryck att tvinga på andra människor sin religion, varesig dessa människor är ens barn, ens hustru eller statens nyinflyttade medborgare.

Vad jag inte förstår, är hur alla de moderna Politiskt Korrekta feministerna som ser ett Patriarkalt Förtryck precis överallt, faktiskt kan undvika att se just detta- som faktiskt finns.

Genom att liera sig så tätt med islamisterna som de gör, sviker dagens svenska radikala rödvinsfeminister såväl de kvinnor och flickor som idag på riktigt (till skillnad från de själva) blir patriarkalt förtryckta, som de sviker de kvinnor här i Sverige som så sent som på 1800-talet fick spott och spe- och spö- framför kyrkan, om de bar ”fel” kläder.

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Barn som vill bära slöja

  1. En som håller med. skriver:

    Jag håller med dig, men det är som sagt var inte många som vågar säga vad de tycker tyvärr.
    Vet flera barn ”som gillar att ha på sig slöja” som på vägen till skolan tagit av sig den för att de gillar den så mycket.

Kommentera

