Är du nöjd med valet 2014?

Såhär Dagen Efter, verkar det som att väldigt många på något sätt blivit chockerade, ja förvånade, över valresultatet. Det verkar som att fullt av folk faktiskt inte trodde att Sverigedemokraterna skulle bli landets tredje största parti.

Jag har lite goda tips och råd, om det är så att ni vill stoppa Sverigedemokraternas växande.

Först och främst: Sluta gulla med stenkastarvänstern och manshatarfeministerna. Förstår ni inte att många helt vanliga väljare resonerar som att ”min F!endes fiende är min vän”? Det vill säga, de skiter i vad Sverigedemokraterna står för, så länge de slipper drabbas av extremvänstern och radikalfeminismen där. Och snart är det i stort sett bara där man inte drabbas av dem längre inom politiken. Det är ett stort demokratiskt bekymmer.

Och nästa tips: Sluta kalla alla som kritiserar islam för islamofober och rasister. Att betrakta halalslakt som djurplågeri är inte rasism. Att vara emot könsstympning trots att det är en stor del av en helt annan kultur än den svenska är inte rasism det heller. Och att se det kvinnoförtryck som faktiskt finns inom islam och påpeka det, är varken rasism eller islamofobi. Det är lustigt att Kaffe Latte-aktivisterna på Söder i Stockholm (främst bestående av vita, högt privilegierade kvinnor, för att följa deras egen fokus på hudfärg och kön) betraktar Sverige som ett patriarkalt styrt land, men blundar helt för behandlingen av kvinnor inom islamsk kultur. Här skulle jag säga att ni mer eller mindre knuffar över väljare till Sverigedemokraterna. Låt folk uttrycka kritik utan att betrakta dem som rasister!

Jag tror att enbart dessa små förändringar av beteende kan minska Sverigedemokraternas framfart markant. Men inte helt; De har fortfarande Jimmie Åkesson. Han är lika viktig för dem som Schyman är för F!, om inte ännu viktigare. Och det enda skelett i hans garderob media lyckats hitta är alltså att han spelar onlinepoker för sina egna pengar…

För övrigt, såhär ett drygt dygn efteråt, undrar jag lite varför ”Rödgröna” på 43,6 procent vann över ”Alliansen” på 39,4 procent. Vad då ”Rödgröna”? De gick inte till val gemensamt den här gången! De gick till val som tre olika partier, och sossarnas 31,1 procent hamnar ju en bra bit under Alliansens 39,4…

Redan i dagens media mumlas det om nyval. Låter det som en bra plan? Det tyckte nazisterna i Tyskland 1930! Kanske något att tänka på…

 

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Är du nöjd med valet 2014?

  1. Dr Snuggles skriver:

    Jag måste säga att jag är rätt nöjd, faktiskt. Jag vill inte ha något nyval. Då kan det bli betydligt sämre resultat.

    Jag brukar dock aldrig säga till någon vad jag röstar på. 🙂 Mycket för att det inte finns ett enda parti som jag kan sympatisera med fullt ut. Så jag byter och väljer efter särskilda frågor.

  2. Pelle2 skriver:

    Det enda jag är helt nöjd med är att FI inte kom in i riksdagen.Sedan är jag mycket nöjd med att V och MP fick så låga siffror.

  3. Ping: Maria Arnholm- Sverigedemokrat eller F!sare? | Maniac Media

  4. Kristian skriver:

    Nöjd och nöjd. Skadeglad, kanske!

  5. Ping: Folkstyre- ”fast med genusperspektiv”… | Maniac Media

Kommentera

