Henifieringen- en samhällsfara

Jag ska börja med att berätta att denna krönika inte bygger på några vetenskapliga studier, utan enbart på logiskt tänkande. Jag ska ju inte göra samma misstag som genustomtarna och sätta mig på höga hästar och påstå att just mina politiska åsikter är renare än andras och mer välgrundade…

Under dagen hamnade jag i ett samtal om henifieringen av samhället- avsexualiserandet av män och kvinnor, förvrängningen av sexuella normer och förvirringen kring biologiska kön.

Det sades att henifieringen kom ifrån nyvänstern. Då arbetet med densamma varit minst lika flitigt medan Alliansen var vid makten höll jag inte riktigt med om detta, men det är en god poäng att även den där Alliansen varit något av en nyvänster med stora delar av sin politik, som exempelvis FRA. Kanske är ”höger” och ”vänster” inom politiken ganska föråldrat vid det här laget?

Hur som helst- det sades även att henifieringen resulterat i en minskad sexualdrift i samhället. Huruvida det stämmer vet jag inte, men jag kan absolut se logik i antagandet- ifall sådant som majoriteten av befolkningen attraheras av avnormaliseras och rentav försvinner, kommer troligen en stor del av denna majoritet helt enkelt att tappa lusten.

Är det en fara för samhället? Ja, det får man nog hävda, eftersom sex är förebyggande för hälsan såväl fysiskt som psykiskt (och det finns det vetenskapliga studier om).

Ett annat logiskt antagande- och detta är mitt eget- är att henifieringen torde leda till ökade sexualbrott. Hur tänker jag då?

Sexuell frustration. Det är inte alla som bara tappar lusten. Människor utan empati, såsom psykopater, står sannolikt inte handfallna ifall det som attraherar dem försvinner. De söker istället upp detta och tar för sig.

Det är inte så att henifieringen leder till fler psykopater- dessa finns redan. De finns bland alla typer av människor i alla folkgrupper- och de flesta av dem torde ju då finnas bland majoriteten. Därmed kan man sannolikt anta att genom att avnormalisera och rentav tabubelägga majoriteten, utmanar man de psykopater som än så länge bara sover inom den…

En försämrad hälsa både fysiskt och psykiskt och fler sexualbrott. Antaganden, men tämligen logiska sådana. Härav ser jag henifieringen som en fara för samhället.

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Henifieringen- en samhällsfara

  1. Ping: Tydligen en förvirrande krönika | Maniac Media

Kommentera

