Tjugonde avsnittet av Svens Julkalender 2016

En av de viktigaste sakerna med julen är väl för många här i Sverige att titta på Kalle Anka på TV…

Det här inlägget postades i Dumburken och annan media, Om Sven Bergersjö eller företaget och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Tjugonde avsnittet av Svens Julkalender 2016

  1. Mr Snuggle skriver:

    De kunde fått till ett betydligt bättre namn på honom i Sverige med, anser jag. Det börjar ju på samma bokstav i de flesta andra länder jag känner till. Donald Duck på engelska, Anders And på danska…Så det är ju rätt konstigt att det blev just Kalle.

    Men lille buss-Kalle kanske egentligen var så RIK också bakom sin självutnämnda fattiga fasad, så att han åt ANKA till middag varje kväll! Så att namnet tillkom därför, menar jag. 🙂

  2. Mr Snuggle skriver:

    I din hemstad blev jag tvungen att planka på spårvagnen en gång endast för det framgick så dåligt hur man köpte biljetter och jag hade bråttom. Annars skulle jag aldrig göra det.

    Brukar du åka upp i restaurangen/skybaren i Gothia Towers ibland? På våning 23, eller vad det är. Därifrån har ni ju en fantastisk utsikt! 🙂

    Jag skulle nog utnämna Göteborg som Sveriges trevligaste stad i alla fall. I alla fall bland topp fem. Folk känns betydligt artigare och trevligare där än här i huvudstaden.

    • bergersjo skriver:

      Ja det är väldigt svårt att betala för kollektivtrafiken i Göteborg ifall man inte bor i staden och är van vid skiten. Svårt att veta hur man ska göra!
      Nä, jag har aldrig åkt upp till den restaurangen. 🙂 Ska man inte äta där så är det inte en grej man gör, liksom. Men jag har åkt ungefär halva vägen upp med den där genomskinliga hissen några gånger när jag haft något på gång i nåt kontor där.
      En sak som är trevlig med Göteborg är iallafall dialekten! 🙂

  3. Mr Snuggle skriver:

    Glashissen, ja, det var den jag också åkte upp i!

    Finns ett Youtube-klipp där ett par herrar står och spelar golf uppe på taket där och slår över bollen från ena huset till det andra. Tvivlar dock starkt på äktheten, särskilt eftersom de lyckas träffa en mås på slutet…https://www.youtube.com/watch?v=vZWjwTa1pvA

    Men höghus är alltid roliga! 🙂 Man ser ju allt ur ett helt annat perspektiv då. Har själv varit upp på taket på DN-skrapan här i Sthlm istället en sommar, fantastisk utsikt därifrån också. Annars har vi rätt få riktiga höghus här.

  4. Mr Snuggle skriver:

    (Rättning: bandy och inte golf då.)

Kommentera

