Hö-hö-hö, där fick han den djävla Sverigedemokraten!

Idag dömdes Kent Ekeroth för ringa misshandel och folket i gemen jublar. Jag tycker det är ganska anstötligt, det här att vara skadeglad över att han dömdes eftersom han är sverigedemokrat. Precis samma personer hade gråtit floder ifall en F!sare eller vänsterpartist hade dömts för samma sak…

Jag kan inte se domen som felaktig, det är ju inte lagligt att gå runt på stan och klappa till folk som tykar upp sig mot en. Hans nödvärnshistoria känns inte som sannolik överhuvudtaget.

Dock står jag på Ekeroths sida rent moraliskt sett, om man går omkring och kväker ur sig nedlåtande kommentarer till folk man inte känner förtjänar man faktiskt en smäll. Det är ren karma.

Men lagligen är det ju inte okej att på detta sätt försvara sin heder, om man tycker sig ha någon. Lagligen är det värsta man får göra att spy ur sig lite egen galla och sedan gå. Så att han dömdes känns helt rätt.

Att han dömdes att betala nästan 40 papp känns däremot totalt vansinnigt. Tilläggas ska ju dessutom att den här historien förstört hela hans politiska karriär! Brukar inte sådana saker tas med i beaktandet?

När jag själv blev misshandlad så illa att jag bara kunde äta soppa i flera dagar, blev jag påhoppad bakifrån utan att ha sagt ett ord. Den som misshandlade mig dömdes till ynka 10 dagsböter på totalt 500 kronor. Ekeroth dömdes till fucking 60 dagsböter efter att ha besvarat en nedlåtande kommentar med en örfil!

Det känns som en viss skillnad på dessa båda domar i det så kallade rätts-Sverige…

Det här inlägget postades i Samhället och Skamhället och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hö-hö-hö, där fick han den djävla Sverigedemokraten!

  1. Mr Snuggle skriver:

    Jag brukar tänka att det är den som börjar som bär skulden, hur det än slutar. Självklart kan man ju inte använda fysiskt våld varje gång någon kränker en, då skulle ju hela samhället falla…Däremot som självförsvar, om man blir attackerad först. Men jag förstår fullt folk som gör det också. Eftersom det är ett jävla sätt av alla som gör det. I alla fall om det är helt oprovocerat.

    Frågade någon mig hur man kan få en mobbare att sluta, vore mitt svar att det är precis som i djurvärlden. Att de söker runt efter svaghet och siktar in sig på just dem. Enda sättet är att visa agressivitet och skrämma upp dem, så de blir rädda. Det är det enda språk många förstår. Alla mobbare jag aldrig stod upp mot, fortsatte bara år efter år. De jag gav mig på, slutade omedelbart redan från den dagen. För då hade man visat sig farlig och skrämt dem.

    Karlns politiska tillhörighet ska självklart inte ha något med domen att göra.

Kommentera

