Valaffischer

Under natten har Feministiskt Initiativ vandaliserat alla andra partiers valaffischer utom Sverigedemokraternas genom att sätta på dem rosa ”genusglasögon”. Ungefär som att rita mustasch på dem alltså.

Jag ska ärligt säga att för min del får partierna gärna sabotera varandras affischer hur mycket de vill. Jag betraktar valaffischer som vandalisering av det offentliga rummet. Det hade varit okej om valaffischerna enbart sattes på normala reklampelare, men istället fläks de upp precis överallt. Jag förstår uppriktigt sagt inte varför det är tillåtet.

Och extra hyckleri är det naturligtvis när det handlar om personer som arbetar mot ”sexistisk reklam” i det offentliga rummet. Man kan tycka att människor som själva vill skydda detta rum mot vad de ogillar borde ha förståelse för att kanske inte alla gillar deras egen reklam överallt.

Så för min del är det tummen upp för F! den här gången: Ut och förstör alla andras affischer så mycket ni vill! Det är inte demokratiskt, det är inte moget, det är inte seriöst och jag tror inte det är lagligt heller. Men allvarligt talat, är Feministiskt Initiativ något av detta?

När ni ändå är igång, vandalisera era egna djävla affischer också. Eller det kanske fotfolket från andra partier vill bistå med?

Detta inlägg publicerades i Dagligt flum, Samhället och Skamhället och märktes , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Valaffischer

  1. Pelle2 skriver:

    Dom öppnar ju upp för en smutsigare valkampanj om det skall anses vara normalt att förstöra andra partiers valaffischer. Vilka gör det nästa gång om det är ok ?
    Även om affischerna är anskrämliga så kan jag stå ut med att dom sätts upp en gång vart fjärde år.

    • bergersjo skriver:

      Visst gör de. De andra partierna borde polisanmäla dem för vandalism. Inte för att jag tror att det skulle leda till något, men man vet ju aldrig…

  2. Dr Snuggles skriver:

    Sen undrar man ju också hur många av dem som faktiskt blir sittandes kvar även EFTER valet…Om de ansvariga för uppsättandet verkligen förde register över alla gator de satte upp dem på? :/

    Men det är jobbigt, oavsett parti, för de sitter ju verkligen överallt…

Lämna en kommentar