Baka baka kaka, hur kan Kakan smaka?

Vanliga snälla Svensson-feminister, som egentligen mest står för jämställdhet, brukar hävda att manshat och galenskap bara gäller några enstaka ”extrem-feminister”. Sådana som Kladd-Kakan Hermansson.

Ja, hon är förvisso en lämplig hatare att betrakta som extremist. Men hon är dessvärre inte extremistisk som feminist betraktat, något man lätt kunnat se de senaste dagarna. Hon är precis som de flesta mitt-emellan-feminister här i landet, och uttalar sig precis som vilken som helst av dessa.

Kladd-Kakans många hatiska twitter-inlägg har det visats gott om exempel på de senaste dagarna i bloggar som exempelvis Toklandet. Och först nu när stormen rasar har Hermanssons chef känt den äckliga eftersmaken. För att följa genusfolkets väg att använda finska ord, smakar det Kakka, rent ut sagt.

Men Hermansson behöver inte vara ensam: Det finns många feminister som står bakom henne. En person på Twitter som kallar sig ”Lisbeth Milf” har startat en så kallad ”hashtag” vid namn ”#BackaKakan”, som går ut på att stödja Hermansson som den duktiga mans- och polishatare hon är.

Personligen ber Hermansson inte om att bli uppbackad, tvärtom backar hon. Detta naturligtvis för att hon blivit tillsagd att göra det av sin chef. I en ny ”tweet” påstår hon att hon ångrar sin tidigare, ber kränkta poliser om ursäkt och vill sätta punkt. Ett hyckleri utan like!

Om Hermansson trots allt skulle ångra vad hon tidigare skrivit och genuint vilja be om ursäkt till några av alla de hon kränkt, då kan hon ju skriva en ny ”tweet” till de övriga hatare som stödjer henne via ”#BackaKakan”. Hon skulle kunna skriva något sånt här:

”Jag ber er att sluta backa upp mig för min tidigare tweet, jag ångrar den, den var ytterst olämplig och inget att stödja och det har jag insett. Jag kommer inte att skriva liknande saker längre.”

Skrev hon så, skulle hon visa att hon faktiskt ångrar sig på riktigt och inte bara påstår det för att hon är nödd och tvungen.

Med andra ord: Så kommer hon absolut inte att skriva. Hon är garanterat nöjd, glad och belåten över att så många övriga hatare står bakom henne nu när chefen låtsas vara arg och bister…

Detta inlägg publicerades i Dumburken och annan media, Samhället och Skamhället och märktes , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Baka baka kaka, hur kan Kakan smaka?

  1. Pelle2 skriver:

    Som sagt var,jag tror inte för en sekund att hon ångrar sin Acab-tweet utan hon försöker bara behålla sitt jobb på P3.
    Cheferna på P3 ville egentligen inte heller ta henne i örat för dom måste ha vetat vem hon var när hon anställdes.Kan säga att jag skrev till P3-chefen för något år sedan och undrade hur dom kunde anlita en person som öppet hatar män. Han svarade inte ens på det.Skickade också ett mejl till morgonpassets redaktion och undrade hur kakan kunde få jobba hos dom efter sitt Acab-tweet och jag har fortfarande inte fått ens Lotta Mossbergs standardsvar.
    Med andra ord tror jag att dom hoppas att stormen kring Kakan skall blåsa över så att de kan fortsätta anlita henne.

Lämna en kommentar